É
s una satisfacció reunir-me amb tots vosaltres en aquest acte de lliurament dels "Guardons CEPTA 2000", que fan un reconeixement públic de la capacitat i de la bona feïna dels empresaris d´aquestes comarques.
Ens hem de felicitar de que la figura de l´empresari tingui cada vegada més un relleu més gran al nostre pais, com a generador de riquesa i ocupació, i motor del nostre desenvolupament econòmic i de progrés social.
I també de que siguin volarats de manera adeqüada els seus esforços i preocupacions, i de que siguin ateses les dificultats, internes i externes, que han de superar dia rera dia per a dur a terme la seva tasca.
Aquest acte suposa un estímul al paper específic de les PIMES com a model d´empresa sigularment ajustat a la realitat d´aquestes comarques en tant que factor de desenvolupament equilibrat i de cohesió territorial i humana.
En un moment decisiu de la vostra trajectòria, els guardons CEPTA 2000 subratllen els caracters esencials de les petites i mitjanes empreses, la seva capacitat per adaptar-se a un escenari de canvis amb flexibilitat i eficàcia.
Dues novetats fonamentals donen suport a la "nova economia" en la qual ens movem. L´ús, cada vegada més generalitzat, de les innovacions tecnològiques, i la revalorització dels coneixements com a factors determinants del creixement de cada empresa i de la seva productivitat.
L´una i l´altra es combinen de manera molt estreta, donat que les noves tecnologies, sobre tot en les árees de la informació i les comunicacions, suposen, en definitiva, mètodes i fòrmules molt eficients de coneixement més ajustat de la realitat. Somos conscientes de que estos cambios suponen en primer lugar una modificación en profundidad de los procesos productivos y de comercialización, la aparición de nuevos productos y servicios y la ampliación del mercado.
Pero lo más interesante de este planteamiento es su dimensión específicamente humana. Las personas y los equipos pasan a ser hoy el activo principal de la empresa, pues son quienes rentabilizan sus conocimientos, constantemente renovados mediante una formación permanente.
Y, por otra parte, los clientes se convierten, en cuanto beneficiarios de un conjunto de servicios innovadores y de alto valor añadido, en sujetos de una relación más personal e inmediata, cuya clave es la fidelización
Vamos hacia un nuevo tipo de empresario, ejemplo de participación en sus relaciones con los trabajadores, interesado por las nuevas iniciativas, y por la información que le permite estar al día y ser más competitivo. Ejemplo también de confianza recíproca con la sociedad de su entorno, que le lleva a asumir el reto de la inversión permanente y el título de generador de riqueza y empleo.
Me satisface escuchar que las previsiones que sobre su porvenir ha manifestado vuestra Confederación en este acto, y los Premios que acabamos de entregar, van por este camino y reflejan el optimismo con que preparáis vuestro futuro inmediato.
A felicitar a los galardonados en esta edición, por su vocación y dedicación empresarial, concebidas en términos de hoy y orientadas al porvenir, hago votos por que su testimonio, y el apoyo de la Confederación Empresarial que lo mantiene con estas distinciones, deje huella y siga creciendo, en beneficio de Tarragona, de Cataluña y de España entera.